A Kreator voltaképpen a Pleasure to Kill-lel hívta fel magára a figyelmet, tette le névjegyét 1986-ban a thrash metal asztalára; egy évvel később, a Terrible Certainty-vel pedig megszilárdította vezető pozícióját a műfajon belül. Mindkét alkotás roppant erős mezőnybe érkezett, hiszen mind 1986, mind 1987 a metal történelem talán legkeményebb, legtermékenyebb esztendeje volt, az esseni csapat pedig állta a sarat, felvette a versenyt a konkurenciával.
Hozzáteszem gyorsan, hogy a banda komoly fejlődésen, érésen ment keresztül, amiben óriási szerepet játszott a másodgitáros, Jörg „Tritze” Trzebiatowski érkezése. Mindenekelőtt töményebb, súlyosabb lett a zenekar megszólalása, a két gitár adta lehetőségnek köszönhetően egy összetettebb, változatosabb irány felé fordultak, és az is változás volt, hogy innentől kezdve az énektémákért egy személyben a főnök, Miland „Mille” Petrozza gitáros/énekes lett a felelős.
Növekvő népszerűségüket mi sem bizonyította jobban, mint hogy 1987. április közepétől május végéig első ízben mérettettek meg az Egyesült Államok színpadain, mégpedig a Voivod vendégeként a Tournado turné keretén belül. Diadalmenetük október végétől december közepéig folytatódott, immár hazai pályán, Európában (közbeiktatva a Blind Faith turnét, szintén a Voivod-dal, és a Christmas on Earth fesztiválos fellépést /1987. december 13. – Queens Hall, Leeds/ a Megadeth-szel, az Overkill-lel, a Nuclear Assault-tal, a Cro-Mags-szel, a Laaz Rockit-tal, illetve a Virus-sal – a Voivod lemondta a buliját), majd egy kis pihenőt követően, 1988 augusztusában, eme EP formájában adtak magukról legközelebb életjelet.
A két stúdiódalt és három koncertnótát tartalmazó anyag amolyan űrkitöltő kiadványként aposztrofálható, amelynek felvételeire májusban, a berlini Musiclab stúdióban került sor. Valójában két új tételt rögzítettek ezekben az időkben, ugyanis az EP-n hallható Impossible to Cure-on kívül az After the Attack-et is felvették, ez utóbbi a Sounds magazin mellékleteként napvilágot látott Sounds Waves 1 válogatáson (a Motörhead, a Celtic Frost, illetve a Stupids szerepeltek még rajta) kapott helyet. Ahogy a borítón annak idején feltüntették, „All tracks exclusive to Sounds”, tehát kifejezetten ehhez az anyaghoz használták fel a számot.
Az Impossible to Cure ott veszi fel a fonalat, ahol a Terrible Certainty-vel letették, ugyanakkor megelőlegezte az Extreme Aggression irányvonalát. Szó sem volt az Endless Pain kiforratlan, kaotikus világához történő visszakanyarodásról; a kezdeti nyers, kíméletlen, brutális hozzáállást egyfajta kontrollált, letisztult agresszió vette át. A banda már akkoriban sem rejtette a véka alá az interjúkban, hogy a N.W.O.B.H.M. együttesei mekkora hatást fejtettek ki rájuk, ennek példázásaként a Raven Lambs to the Slaughter című dalának (a Rock Until You Drop-ról) feldolgozását tették fel az anyagra, ami semmiképpen nem lehetett meglepetés a Kreator-rajongók számára, lévén, hogy a ’87-es Behind the Mirror maxin a Tygers of Pan Tang-től a Gangland átirata volt hallható. (1989-ben a Raven és a Kreator együtt turnéztak). A koncertdalokhoz sokat nem lehet hozzáfűzni, azokat 1988. május 31-én, az eindhoveni Dynamo klubban rögzítették, majd ezt a fellépésüket követte június 3-án a budapesti koncert.
Az úgynevezett korai Kreator egyértelműen a Coma of Souls-szal érte el pályafutása legnagyobb sikereit, és néhány kisebb kitérőt, a rajongókat alaposan megosztó alkotást leszámítva (értelemszerűen a kísérletezős korszakra gondolok) nagyot nem is hibáztak. Nem véletlenül váltak a thrash metal műfaj egyik legnépszerűbb formációjává, és gyakoroltak komoly befolyást, mutattak utat később létrejött zenekaroknak.
Leave a Reply