Mint azt az aktuális kedvencek szavazás is megmutatta, a 2017-ben megjelent és a szerkesztőség tagjai, valamint az oldal vállalkozó kedvű olvasói által tetszési sorrendbe állított lemezek elég széles skálán mozognak. Összesen 27 tízes listát összesítettem, ezekből azokat az albumokat vettem figyelembe, amelyek legalább három egyén Top 10-es listáján megtalálhatók voltak. Természetesen ebből az összevetésből se vonjon le senki messzemenő következtetéseket, de egy körülbelüli képet kaphatunk arról, hogy mely albumok voltak a legnépszerűbbek 2017-ben.
Van – nem is egy – lista, amelyikről egy lemez sem vagy csupán egy illeszkedett be az „elitbe”, érdekes módon viszont az én saját listámról 8 album is bekerült ebbe a körbe. Ez nem jelent semmit, legfeljebb annyit, hogy kedvenc műveim nagyjából a tetszési középpontban találhatók, illetve vannak olvasók, munkatársak, akiknek a periférián találhatjuk a favoritjait – ami arra utal, hogy egyéni a zenei ízlésük, de ez is abszolút rendben van.
Az összesítésben 22 olyan nagylemez szerepel, amelyeket kiemeltem a tízes listákból. Ezeket kétféle módon rendeztem sorba: az egyik sorrend azt mutatja, hogy hány műértőnél szerepel az adott album; valamint van egy pontozásos rendszer, amit a korábbi szavazásokon használtunk, tehát az első helyezett 10 pontot kap, a második 9-et, és így tovább.
Lássuk először azt a sort, ahol számmal jelzem az adott album jelenlétét a tízes listákon:
Mastodon: Emperor of Sand (9)
Kreator: Gods of Violence (8)
Morbid Angel: Kingdoms Disdained (7)
Sólstafir: Berdreyminn (6)
Arch Enemy: Will to Power (5)
Avatarium: Hurricanes and Halos (5)
Myrkur: Mareridt (5)
Sepultura: Machine Messiah (5)
Sons Of Apollo: Psychotic Symphony (5)
Ayreon: The Source (4)
Iced Earth: Incorruptible (4)
Paradise Lost: Medusa (4)
Power Trip: Nightmare Logic (4)
Annihilator: For the Demented (3)
Body Count: Bloodlust (3)
Enslaved: E (3)
Obituary: Obituary (3)
Overkill: The Grinding Wheel (3)
Prong: Zero Days (3)
Satyricon: Deep Calleth upon Deep (3)
The Doomsday Kingdom: The Doomsday Kingdom (3)
Trivium: The Sin and the Sentence (3)
A pontozás alapján pedig így alakult a sorrend:
Mastodon: Emperor of Sand (62 pont)
Kreator: Gods of Violence (61 pont)
Sólstafir: Berdreyminn (45 pont)
Myrkur: Mareridt (39 pont)
Arch Enemy: Will to Power (32 pont)
Avatarium: Hurricanes and Halos (31 pont)
Ayreon: The Source (28 pont)
Power Trip: Nightmare Logic (28 pont)
Sepultura: Machine Messiah (28 pont)
Sons Of Apollo: Psychotic Symphony (27 pont)
Morbid Angel: Kingdoms Disdained (26 pont)
Iced Earth: Incorruptible (22 pont)
Overkill: The Grinding Wheel (20 pont)
The Doomsday Kingdom: The Doomsday Kingdom (20 pont)
Prong: Zero Days (19 pont)
Paradise Lost: Medusa (17 pont)
Trivium: The Sin and the Sentence (17 pont)
Satyricon: Deep Calleth upon Deep (16 pont)
Body Count: Bloodlust (15 pont)
Annihilator: For the Demented (11 pont)
Enslaved: E (11 pont)
Obituary: Obituary (10 pont)
Néhány további észrevétel az összesítéssel kapcsolatban:
Elsőként azt említeném, hogy a Morbid Angel és a Sólstafir új műve a sok kritika ellenére nagyon jól szerepelt; úgy látszik, jó páran nem foglalkoznak a negatívumokkal, és továbbra is kitartanak kedvenceik mellett. A Kreator is remek lemezzel jelentkezett, ezt jelzi a második hely; örülök, hogy még mindig magas színvonalon teljesít Mille és zenekara. A Sons Of Apollo valóban nem csak egy összetákolt szupergroup, hanem egy színvonalas albumot összehozó zenekar.
Az Arch Enemy, úgy látszik, Alissa-val új lendületet vett; már az előző korong sem volt rossz, de a Will to Power az egyik legerősebb kiadványa lett Amott-éknak. Jó érzés látni, hogy a Mastodon nem csak nekem vesszőparipám, többen is nagyra értékelik új lemezüket, és az összesítésben el is vitték a pálmát. Kellemes meglepetés a Myrkur, az Avatarium és a Power Trip szereplése, és újra régi fényében ragyog a Sepultura, a Paradise Lost, az Overkill, a Prong, az Iced Earth, valamint az Ayreon.
Köszönjük szépen azoknak, akik elküldték 2017-es listájukat! Jövőre veletek ugyanitt!
Leave a Reply