Soulrot: Nameless Hideous Manifestations (2017)

Chile és Svédország földrajzilag nagyon messze fekszenek egymástól. A két nép kultúrája között semmi hasonlóság, összefüggés Nincs, mégis van (lehet) egy dolog, amely összeköti őket, mégpedig a zene. Ezen belül is a death metal, egészen pontosan a skandináv (svéd) death metal.

Olybá’ tűnik, hogy Stockholm el/leköltözött Valparaisóba. A 2013-ban alakult dél-amerikai zenekar ugyanis a skandináv halálfém hagyományainak ápolását tűzte ki céljául, és ezen törekvéseit maximálisan formába is öntötte. A Horrors from Beyond demó (2014), a Revelations EP (2016), valamint az idén március 7-én napvilágot látott From My Grave single megjelentetése után rukkoltak elő bemutatkozó nagylemezükkel. A csapatról annyit kell/érdemes tudni, hogy trió formációban működnek, Jacob „JH” Wilschrey basszusgitáros/énekes (érdekelt még az Acero Letal-ban, a Betrayed-ben és a Sadistic Murder-ben), Jose „JL” Olmos gitáros (lásd még Betrayed, Forked), illetve Francisco Rey Luksic dobos (alias FRL – Satanic Cumshot) hívta életre a zenekart, de az ütőst 2015-ben Daniel Fredes (Sadistic Murder) váltotta. (A Revelations EP-n mindkét dobos játszott, sőt, FRL billentyűs hangszereken is közreműködött).

Kedvenceik, hatásaik közé olyan csapatok tartoznak, mint a korai Entombed, a Dismember, a Carnage, a Grotesque, a Nirvana 2002 (a single-n ez utóbbi alakulat Mourning cmű nótájának feldolgozása is szerepel), tehát abszolút tisztában/képben vannak a svéd death metal tradícióival, mibenlétével. Eleve ott indul a történet, hogy JH hangja Matti Kärki orgánumát juttatta eszembe, a hangzás, a harmóniák, a nóták felépítése terén totálisan a skandináv együttesek hagyományai előtt adóznak, legyen szó a Desde El Arrecife Del Diablo intrót követő Those Who Dwell in the Abyss-ről, a This Putrid Canvas-ról vagy az Incorporeal Autopsy-ról. Death/grind témák éppúgy előfordulnak, mint középtempós részek, doomba hajló váltások, a billentyűs hangszerek révén pedig horrorisztikus hangvételre is bukkanunk (Ectoplasmatic Revelations). Valamelyest az Out of Hand-re hajaz az Infertile Anti-Womb, de a legmarkánsabban a Massive Killing Capacity-korszakos Dismember befolyása érhető tetten, annyi különbséggel, hogy a dél-amerikaiak mellőzik a klasszikus heavy metal elemek beiktatását.

Mindent egybevetve az idei év (death metal) termésének egy igen jól sikerült produkciójához van szerencsénk. Tűzzel, lelkesedéssel teli, a tradíciókat maximálisan szem előtt tartó, azokhoz hű anyagot tettek le a chileiek az asztalra. A műfaj rajongóinak feltétlenül ajánlom.

A cikk szerzője: Dávid László 716 további cikk
Első cikke 1994-ben jelent meg a Metal Hammerben. Hazánk első webzine-je, a Ragyogás egyik alapítója. Később a Stygian Shadows fanzine munkatársa, hazai és külföldi fanzine-ek/webzine- ek cikkeinek szerzője.

Legyél az első aki hozzászól

Szólj hozzá!

Az e-mail címed nem kerül nyilvánosságra.


*