![The_Joystix-HSMF-split-cover-2016-crop](https://rattle.hu/wp-content/uploads/2017/02/The_Joystix-HSMF-split-cover-2016-crop.jpg)
Szégyen vagy nem, de a több mint 10 éve működő, székesfehérvári The Joystix munkássága eddig elkerülte a figyelmemet, pedig a góré, Szőke „Szöszö” Gábor pályafutását illetően képben vagyok (Slang, Suckerstarz stb.). Úgyhogy eljött az ideje eme hiányosságom pótlásának, és ezt elősegítendő a zenekarvezető egy korrekt promócsomaggal ajándékozott meg.
Teljes mértékben szűz fülekkel ültem le a korongot meghallgatni, és miután lecsengett a The Joystix „oldala” (mindkét csapat öt-öt felvétellel szerepel a kiadványon), már lelkes rajongóként nyugtáztam a hallottakat; az anyagot felvezető, megklipesített I Don’t Believe in Rock ’n’ Roll (Anymore) refrénje pedig menthetetlenül beleragadt a fülembe. Aztán még három-négy újabb hallgatás, és menthetetlenül a dalok hatása alá kerültem. Tökös, húzós ritmusokra és riffekre, azonnal ható refrénekre épülő rock ’n’ roll muzsikájuk rögtön utat talált hozzám.
![](https://rattle.hu/wp-content/uploads/2018/02/the_joystix_zenekar_2015.jpg)
Nem kell itt nagy megfejtéseket keresni, esetükben szívből jövő, zsigeri örömzenélésről van szó, ami hiánycikknek számít a hazai metal zenei palettán. Az egykori Psychót említhetném még, akik hozzájuk hasonló muzsikában utaztak. A már fentebb említett, a háttérben zongorát is felvonultató tételen kívül a nyitó Automatic befogadásához sem kell sok idő, ahogy a Sunshine Girl és a My Hate is szinte azonnal rögzülnek a hallgató memóriájában. Egyedül az Outta My Head lóg ki a sorból, amely egy groove-os, rapes/funkys beütésű, keményebb kötésű, modernebb felfogású felvétel, mintegy a változatosságra való törekvést példázandó. Szöszö akcentusa semmit sem vesz el a nótákból, és noha nem egy hangszálakrobata, hangja maximálisan passzol a szerzeményekhez. A műfaj kedvelőinek csak ajánlani tudom őket, személyemben mindenképpen új rajongót avattak.
Az anyag másik felében a francia High-School Motherfuckers dalai hallghatók. A két zenekar közötti barátság eleve, régóta adott, az összefogás, a célok megvalósítása tehát abszolút indokolt volt. Értelemszerűen hasonló zenei gyökerekkel és háttérrel rendelkeznek, ugyanakkor a francia csapatnál jobban kidomborodik a punkos él, attitűd. Kell-e egy olyan nótához különösebb kommentárt fűzni, mint a Motherfucker Go? A (Still) Hangover In Hungary-ból kiderül, hogy a No Respect korabeli Vaint is ismerik, kedvelik. Náluk is a fogós, lendületes riffeken, ritmusokon van a hangsúly, csakúgy, mint honfitársaink esetében; a szerzeményeket mindkét esetben azonnal ható és rögzülő dallamok, refrének szövik át.
Ez az a muzsika, ami egy jóízű házibulit alaposan felpörget, és bárkit jókedvre derít. Ahogy a mondás tartja: egyszerű, de nagyszerű. És ennél több nem is kell.
Leave a Reply