Raymond Herrera és Christian Olde Wolbers (Fear Factory)

A"régi szép időkben": Dino Cazares, Raymond Herrera és Christian Olde Wolbers a Fear Factory tagjaiként

A Los Angeles-i indusztriális metal csapat klasszikus felállásának ritmusszekciója, azaz Raymond Herrera dobos és Christian Olde Wolbers basszusgitáros 1993 és 2009 között játszott együtt a zenekarban (Herrera alapítóként már 1990-től jelen volt), nevükhöz – így, közösen – öt Fear Factory-album megalkotása fűződik, amelyek között a klasszikus Demanufacture-t is ott találjuk. Érdekesség, hogy ezek közül a két utolsón (Archetype – 2004, Transgression – 2005) az időlegesen kilépett Dino Cazares távollétében Wolbers gitározott.

Végül minden különösebb magyarázat nélkül, 2009 áprilisában Burton C. Bell énekes és Dino Cazares kirakta őket a bandából, és újraszervezte a Fear Factory-t. A felek később pereskedtek is a névhasználat miatt.

Raymond Herrera

A mexikói felmenőkkel rendelkező dobos 1972-ben, Los Angelesben látta meg a napvilágot. Első komoly zenekara a Fear Factory volt, azonban szinte a kezdetektől több vasat (dobverőt) tartott a tűzbe: 1992-2002 között a death metal/grindcore csapat, a Brujeria ütőse, 2002-2004 között pedig az ugyanebben a műfajban utazó Asesino ritmusfelelőse is volt – mindkettőben Greñudo művésznéven. Előbbi zenekarral számos anyagot rögzített, az Asesino két nagylemeze közül viszont csak az elsőn (Corridos de muerte – 2002) működött közre. Még korábban, 1991-1995 között állítólag a Phobia nevű grindcore-formációban is játszott, ám a banda ebben az időszakban készült kiadványai közül egyedül az 1993-as Return to Desolation EP közreműködői között tüntetik fel a nevét, ott is vendégmuzsikusként.

Az Asesino tagjaként

Herrera zenésztársával, Wolbers-szel, a Cypress Hill-frontember B-Real-lel és Stephen Carpenter-rel, a Deftones gitárosával az ezredfordulón megalapította a Kush nevű rap metal csapatot. Állítólag már abban az évben elkészült hét számuk, 2002-re pedig mind a 10 dal megvolt, a bemutatkozó album azonban csak nem akart megszületni. Ennek okaként azt hozták fel, hogy mind a négy zenész más lemezcéghez írt alá. Az anyag végül demók formájában, fájlmegosztó oldalakon keresztül jutott el a rajongókhoz. B-Real csupán 2014-ben (!) tudatta a nyilvánossággal, hogy a lemezmegjelenés ügye a kiadókkal folytatott csatározások miatt zsákutcába jutott.

Közben Herrera és a gitárra váltó Wolbers – a kanadai Threat Signal két tagjával, Jon Howard énekessel és Pat Kavanagh basszusgitárossal – egy másik zenekart is elindított. A metalcore-t játszó Arkaea 2008-ban alakult, egy évvel később jelent meg a bemutatkozó albuma (Years in the Darkness), 2012-ben pedig gyakorlatilag felfüggesztette működését.

Arkaea

A dobos azóta visszavonult a színpadi muzsikálástól, és más területeken kamatoztatja képességeit, a metal világában szerzett tapasztalatait. Még 1996-ban elkezdte levédetni a Fear Factory dalait, olyan célból, hogy azokat számítógépes játékokhoz, tévé- és mozifilmekhez használhassa fel. Megalapította az ezen a területen működő cégét, a Herrera Productions-t, amelynek neve 2003-ban 3volution Productions-re változott.

Zeneszerzőként és producerként számos videójáték megalkotásában vett részt (Ghost Recon Advanced Warfighter, Rainbow Six: Lockdown, Scarface: The World is Yours, Alpha Protocol, Test Drive 4, Too Human, Iron Man 2.), olyan megacégekkel együttműködve, mint a Microsoft, a SEGA vagy a Sony.

Eközben zeneszerzőként, producerként vagy muzsikusként többek között olyan előadók lemezeinek megszületésénél bábáskodott, mint a Cypress Hill, Shavo Odadjian (System of a Down), Billy Gould (Faith No More), a Puddle of Mudd, Wayne Static (Static-X), Pat Lachman (Damageplan) vagy a Megadeth.

2006-ban Raymond a kaliforniai Chatsworth-ben létrehozta saját lemezstúdióját, a Temple Studios-t, illetve társtulajdonosként egy italkereskedelemmel foglalkozó céget, a Redux Beverages-t. Tavalyelőtt megnősült, felesége Paula Rae Herrera.

Feleségével, Paulával

Christian Olde Wolbers

A Fear Factory egykori basszusgitárosa 1973 nyarán Antwerpenben (Belgium) született. Hazájában a Cyclone és az Asphyxia nevű csapatokban fordult meg, utóbbival egy demót is rögzített (Anarchy – 1992). Húszévesen az Egyesült Államokban töltötte nyári szünideje egy részét. A Biohazard-os Evan Seinfeld hozta őt össze Dino Cazares-szel és Raymond Herrera-val, akik éppen csapatuk megüresedett basszusgitárosi posztját igyekeztek betölteni a megfelelő személlyel. Wolbers mellett döntöttek, ő pedig az Egyesült Államokba költözött.

Az ifjú jövevény

2003-ben felajánlották neki, hogy legyen Ozzy Osbourne csapatának basszusgitárosa. Néhány héten át jammelt is az Ozzy–Zakk Wylde–Mike Bordin hármassal, ám végül úgy döntött, teljes energiáival a Fear Factory-ra szeretne koncentrálni. Két évvel később ő is játszott a Roadrunner United válogatásalbumon, amelyen a kiadóhoz tartozó zenekarok muzsikusai álltak össze dalonként egy-egy alkalmi szupergrouppá.

2006-ban Wolbers a Korn-t kísérte el a csapat európai turnéjára, és játszott velük három bulit. Rá két évre Raymond Herrerával és a Damageplan-énekes\Halford-gitáros Patrick Lachman-nal megalapította Burn It All nevű csapatát, ám lendületükből csupán egy demó rögzítésére futotta. 2011-ben csatlakozott a hardcore punk/crossover thrash-t játszó kaliforniai Beowülf-höz; az együttes 2011-es lemezén (Jesus Freak) nemcsak játszott, hanem producere is volt az anyagnak.

2014-ben Christian súlyos motorbalesetet szenvedett, amelynek során a karja, a lába és a bordái is eltörtek. Lábadozása alatt, hogy fizetni tudja kezelésének költségeit, Skype-on adott gitárórákat. Tavaly Senen „Sen Dog” Reyes énekessel (Cypress Hill), Roy Lozano (downset.) gitárossal, Billy Graziadei (Biohazard) gitáros-énekessel, valamint Fernando Schaefer dobossal (Worst) újabb csapatot alakított, a Powerflo-t, amelynek még ugyanabban az esztendőben a bemutatkozó albuma is napvilágot látott. Christian legújabb zenekara pedig az idén indult Sunflower Dead, amelyben hősünk ugyancsak a négy/öthúros hangszert nyűvi.

A Powerflo-ban (középen)
Legújabb csapata, a Sunflower Dead

Maradék szabadidejében Wolbers mások albumain – Devin Townsend 1998-as Infinity-jén, a Soulfly ugyanebben az esztendőben kiadott debütalbumán, a Cypress Hill 2000-es Skull & Bones lemezén, illetve az egy évvel későbbi Stoned Raiders-en, valamint Snoop Dogg 2002-es Paid tha Cost to Be da Boss-án – vendégszerepelt. Producerként többek között olyan előadók anyagait gondozta, mint a Mnemic, az End of the Rope, a God Forbid, az Our Last Enemy, a rap világából pedig Ludacris vagy Everlast.

Christian Olde Wolbers volt az első muzsikus, aki használhatta az annak idején speciálisan Dimebag Darrell számára gyártott Krankenstein erősítőt.

A tizenhatos biztos kezű ura

Tovább is van, mondjam még? Hősünk tizenévesen focizott, egészen pontosan a belga másodosztályban szereplő Germinal Ekeren ifjúsági csapatának kapusa volt, később pedig az Antwerp Diamonds-ban játszott hátvédet. Az Egyesült Államokba áttelepülve sem akasztotta szögre a stoplis csukát: előbb a Hollywood United hálóját védte, jelenleg pedig a félprofi Angel City FC kapuőre.

Közben megalapította kapuskesztyűk gyártására specializálódott cégét, az Aviata Sports-ot, amelynek termékeit a Los Angeles Galaxy egyes számú játékosától kezdve a spanyol La Liga, a holland Eredivisie, az angol Premier League és számos egyéb bajnokság kapusai viselik.

A szerző: Alby40 publikáció
Az egykori Metal Attack/Rattle Inc. fanzine-ek képregényfigurája. Néhány évvel ezelőtt magánnyomozó-irodát nyitott, amely reflektorfényből eltűnt rockzenészek felkutatására szakosodott. :-)

Legyél te az első, aki hozzászól!

Válasz írása

Az email címed sehol sem fog megjelenni.


*